Atbilstoši Patērētāju tiesību aizsardzības likumam, ja prece/pakalpojums ir nekvalitatīvi (neatbilst līguma noteikumiem), tad Tev ir jāatceras par 4 tiesībām, 3 termiņiem un strīda risināšanas posmiem.
Tavas 4 tiesības ir:
Svarīgi! To, kādas tiesības izmantot izvelies Tu, nevis pārdevējs/pakalpojuma sniedzējs! Tādēļ, ja pārdevējs, pārbaudījis preci paziņo, ka nodos to remontam - droši iebilsti, ja vēlies apmaiņu.
Termiņi, kuri ir jāievēro:
Strīda risināšanas posmi
Strīda risināšanai ir trīs galvenie posmi:
Pārrunas
Pārrunas uzsāc Tu, vēršoties pie pārdevēja vai pakalpojuma sniedzēja mutiski ar savu pretenziju. Ja mutisku pārrunu rezultātā problēmu atrisināt nav izdevies un uzskati, ka komersantam nav taisnība - raksti viņam iesniegumu, izmantojot www.pretenzija.lv! Esam to izveidojuši, lai atvieglotu Tev šo soli. Atbildi pārdevējs vai pakalpojumu sniedzējs sniedz 15 darba dienu laikā. Ar atbildes saņemšanu no pārdevēja/pakalpojuma sniedzēja pārrunas beidzas. Šī soļa rezultātā strīdu sev sekmīgi atrisina aptuveni 60% patērētāju.
PTAC palīdzība
Gadījumā, ja pārdevēja/pakalpojuma sniedzēja atbilde satur atteikumu izpildīt prasījumu, Tu vari rakstīt iesniegumu PTAC ar lūgumu sniegt palīdzību strīda risināšanā. PTAC darbinieki pieprasīs no Tevis un uzņēmēja nepieciešamo informāciju, izskaidros katrai pusei likuma normas un, ja redzēs, ka uzņēmējam nav taisnība izskaidros, ka viņam ir jāizpilda Tavs prasījums.
Patērētāju strīdu risināšanas komisija
Strīdus, kurus nav izdevies atrisināt iepriekšējos divos posmos, pēc patērētāja lūguma var nodot Patērētāju strīdu risināšanas komisijai, kura darbojas kopš 2016.gada marta.
Komisiju katras konkrētas lietas izskatīšanai sasauc PTAC. Lietas izskatīšanā piedalās viens bijušais tiesnesis, PIAA, kā arī komersantu asociācijas eksperti attiecīgajā jomā.
Komisijas sastāvu var apskatīt šeit.
Protams, jebkurā strīda risināšanas posmā patērētājs ir tiesīgs vērsties arī tiesā.
Papildinformāciju vari skatīt arī PTAC mājaslapā šeit.