1. Kur es esmu?

Šī mājaslapa ir izveidota, lai palīdzētu Tev sagatavot iesniegumu uzņēmējam, ja uzskati, ka nopirktā prece vai saņemts pakalpojums nav kvalitatīvi jeb likuma vārdiem - neatbilst līguma noteikumiem. Ja nezini likuma prasības vai neesi pārliecināts, ka spēsi uzrakstīt iesniegumu pats, tad www.pretenzija.lv ir priekš tevis.

2. Es jau iesniedzu pārdevējam/pakalpojuma sniedzējam iesniegumu un to noraidīja. Ko darīt?

Iesakam vērsties Patērētāju tiesību aizsardzības centrā. Detalizētāk lūdzam skatīt sadaļu "Tavas tiesības".

3. Kam es varu iesniegt šeit sagatavotu iesniegumu?

Mājaslapa www.pretenzija.lv ir domāta konkrētam mērķim - palīdzēt tev sagatavot pretenziju pārdevējam vai pakalpojumu sniedzējam, kas darbojas Latvijā, ja uzskati preci/pakapojumu par nekvalitatīvu.

Tātad savu iesniegumu varēsi iesniegt tikai pārdevējam vai pakalpojumu sniedzējam, kurš tev pārdeva preci vai sniedza pakalpojumu Latvijā!

Ja vēlies, lai palīdzam sagatavot tev citu dokumentu - sazinies ar mums šeit.

4. Vai man ir jāmaksā par mājaslapas izmantošanu?

Mājaslapas izmantošana ir bez maksas.

5. Kas Jūs esat?

Esam biedrība "Latvijas Patērētāju interešu aizstāvības asociācija" (PIAA) - sabiedriskā organizācija, kuras galvenais mērkis ir Latvijas patērētāju tiesību un likumīgo interešu aizsardzība. Citiem vārdiem, esam tādi paši patērētāji, kā tu, tikai īpaši interesējāmies par patērētāju aizsarzības jautājumiem.

6. Vai esat Patērētāju tiesību aizsardzības centrs (PTAC)?

Nē, neesam. Patērētāju tiesību aizsardzības centrs (PTAC) ir valsts iestāde, kura atbild par patērētāju tiesību īstenošanu Latvijā. Mēs, kā jau norādījām atbildē uz iepriekšējo jautājumu, esam nevalstiskā organizācija ar līdzīgiem mērķiem. Savā darbībā sniedzam palīdzību patērētājiem un sadarbojāmies ar PTAC.

7. Ar ko Jūs nodarbojaties?

Palīdzam patērētājiem jeb cilvēkiem, kuriem radušās problēmas attiecībās ar pārdevējiem, ražotājiem vai pakalpojumu sniedzējiem (t.sk. kredītdevējiem), izņemot nākamajā jautājumā norādītos gadījumus.

Mūsu palīdzība var izpausties dažādos veidos:

  1. konsultācijas;
  2. dokumentu sagatavošanā;
  3. mediācija;
  4. atbalsts tiesvedības laikā u.c.

8. Vai Jūs varat man palīdzēt?

Jā. Pat ja to nedarīsim paši, tad pāradresēsim pie tā, kurš varēs un sniegsim Tev atbalstu procesā. Piemēram, ja uzskatīsim, ka Tev efektīvāk ir vērsties Patērētāju tiesību aizsardzības centrā, tad ne tikai novirzīsim Tevi tur, bet arī palīdzēsim sagatavot iesniegumu, skaidrosim no PTAC saņemtās atbildes u.tml.

Tomēr, ja esi juridiskās personas (SIA, akciju sabiedrības, biedrības un nodibinājumus u.tml.) pārstāvis vai preces un pakalpojumus izmanto peļnas gūšanas nolūkā, tad sniegsim Tev tikai pamatskaidrojumus. Piemēram, ja esi frizieris, tad palīdzēsim Tev tikai attiecībā uz precēm un pakalpojumiem, kurus izmanto ārpus darba.

9. Kas Jūs finansē?

Mums nav viens finansētājs, jo realizējam dažādus projektus patērētāju tiesību aizsardzības sfērā. Savus finansētājus izvēlajiem ļoti rūpīgi, lai neapdraudētu organizācijas mērķu sasniegšanu. Tādējādi, neesam saistīti ne ar uzņēmējiem, ne ar politiskajām partijām. Esam īsta patērētāju organizācija, kuru izveidoja patērētāji priekš patērētājiem.

Piemēram, šīs mājaslapas tapšanu finansē Eiropas patērētāju organizācija (BEUC), kuras biedrs mēs esam.

10. Vai mani dati ir drošībā?

Atkarībā no tā, ko Tu ar to domā. Ja Tevi, kā saprātīgu patērētāju uztrauc kā Tavi dati tiek izmantoti, tad vēlamies informēt, ka izmantojam datus, kurus tu mums nodod diviem mērķiem:

  1. pakalpojumu sniegšanai tev;
  2. statistikai, kura tiek apkopota, neiekļaujot tavus personas datus.

Savukārt, ja tev rūp tas, kā Tavi dati tiek glabāti, tad vēlamies teikt, ka veicam saprātīgos pasākumus datu noplūdes novēršanai no mūsu puses, izmantojot labus, praksē pārbaudītos standartus (AES, TLS, SHA-256 u.c.). Piemēram, savienojums ar www.pretenzija.lv tiek šifrēts.

Turklāt, datu ievākšanā vadamies no principa - jo mazāk, jo labāk. Detalizētāk skati sadaļu "Noteikumi".

Tomēr, vēlamies būt godīgi ar Tevi - absolūtu aizsardzību Taviem datiem mēs garantēt nevaram, kā to droši vien nevar neviens pasaulē. Piemēram, ja tavā datorā ir kaitīga programmatūra - mēs būsim bezspēcīgi. Tāpat mēs nevarēsim aizstāvēties pret prasmīgu, motivētu un resursiem bagātu uzbrucēju. Tādējādi, ja Tev ir svarīgi, lai mūms nodotiem datiem netiek dažādu valstu specdienesti, hakeru grupas u.tml., tad ierosinām lejupielādēt Patērētāju tiesību aizsardzības centra izstrādāto iesnieguma veidlapu, kura atrodama šeit.

Svarīgi! Tavi dati netiek un nekad netiks izmantoti komerciālam (t.sk. mārketinga) nolūkam!

Detalizētāka informācija ir pieejama sadaļā "Noteikumi".

11. Kādas ir manas tiesības, ja prece/pakalpojums ir nekvalitatīvi?

Lūdzam skatīt sadaļu "Tavas tiesības".

12. Vai var šeit ievietot reklāmu?

Nē.

13. Mājaslapai nepieciešami uzlabojumi. Kād Jūs tos ieviesīsiet?

Atkarībā no tā cik daudz resursu tas prasīs. Ja uzlabojumi prasa lielu darbu, tad var paiet kāds laiks iekams atradīsim iespēju tos nofinansēt.

14. Esmu aizmirsis savu paroli/lietotājvārdu. Ko man darīt?

Trīs varianti:

  1. Izveidot iesniegumu bez autorizācijas;
  2. Izveidot jaunu profilu (kontu);
  3. Uzrakstīt uz e-pasta adresi info@pateretajs.lv.

Izvēlies sev piemērotāko.

15. Man ir problēmas ar PDF datni.

Ja lietojat viedtālruni ar Android operētājsistēmu, tad atsevišķos gadījumos PDF datnes ar pretenzijas tekstu vietā var tikt lejupielādēts lapas html kods. Risinājums: izmantot citu pārlūkprogrammu, piemēram, IceCatMobile.

16. Man ir cits jautājums

Ja Tev ir jautājums par to, kā aizpildīt konkrēto iesniegumu, izmanto www.pretenzija.lv iebūvēto ziņojumu sūtīšanas funkciju vai raksti uz e-pasta adresi info@pateretajs.lv.

Ja Tev ir cits jautājums par patērētāju tiesībām, tad sazinies ar mums šeit.